יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

טור אישי - יבוא אישי מסין : הצצה נדירה לנסיעה לסין

יבוא אישי מסין לבית דבורה בן נון
תיאור החוויה מנקודת המבט של מעצבת פנים
רגע לפני פרוץ הקיץ נפגשנו בנתב"ג מצוידים בכרטיסי טיסה וויזה לסין (בלעדיה אי אפשר להיכנס לסין). הזוג הנרגש בני 45 ואנוכי, מעצבת הפנים שלהם שטסה איתם לשבוע אינטנסיבי וסוחט שבסיומו יצטיידו בכל הפריטים והמוצרים שדרושים לביתם החדש במושב בשרון. נסיעה מרוכזת לטובת יבוא אישי מסין לביתם.

המזוודה הגדולה שלי כללה מעבר לבגדים ופרטי אנשי קשר שממתינים לנו בסין, הרבה מאוד חומר כתוב, כתבי כמויות, תוכניות של הבית המתהווה, צילומים, קטלוגים שאהבו ומידע נוסף עליו החלטנו בארץ.

לאחר טיסה ארוכה נחתנו בסין. טרוטי עיניים פגשנו את וונג, הנהג המנומס שהמתין לנו עם שלט ובהמשך היה הנהג הצמוד שלנו לאורך כל הימים.

נסענו לכיוון פושאן.
כדי להתאקלם ולהתאושש מהטיסה הארוכה, לאחר שהגענו למלון והתארגנו כל אחד בחדרו, ירדנו לעשות פוט מסאג' להירגע מהטיסה הממושכת - לפני התחלת המסע הגדול.

היום הראשון – ריצופים וחיפויי קירות
למודת ניסיון הכנתי אותם לכך שבאזור המפעלים וקניוני הענק של המנורות, הרהיטים והרצפות – אין ממש מסעדות לאכול בהן, ולמען האמת גם אין ממש זמן.
חדורי מוטיבציה, התיישבנו לאכול ארוחת בוקר שמזכירה יותר צהרים מבחינת כמויות הבשר, ובשעה 09:00 פגשנו את הנהג והמתורגמנית הסינית ויצאנו להתחלת הרכישות.

ביום הראשון מומלץ להתחיל בחיפויים, ריצופים ובחירת חלק מהכלים הסניטרים מכיוון שאלו (ובמיוחד הריצופים) ישפיעו על כל העיצוב של הבית. האם ללכת על חיפויים אפורים או חומים ? באיזה סוג ריצוף לבחור ? באיזה מקרם ? לפחות לגבי הגוון הכללי הלקוחות הגיעו מוכנים וממוקדים, אך המבחר, המבחר !

ככלל אזורי המסחר בסין נסגרים לקהל קונים בשעה 18:00, אך הסינים רוצים למכור ועם תודעת שירות מפותחת, התקבלנו בסבר פנים יפות גם בשעה 17:45 כשברור להם שנבלה שם לפחות שעתיים.
לא מדובר על עיר שעשועים. פושאן היא עיר בה חיים 5-6 מיליון איש ולמרות זאת היא נחשבת בסין לעיר לא גדולה.

בערב, עייפים אך מרוצים אנחנו יושבים על תוכנית הפעולה ומדברים על היום הבא (למען הסר ספק, אין מדובר בנסיעה מאולתרת. הכל מתוכנן מראש ומהודק לפרטי פרטים).
סיכמנו מה עשינו באותו יום. מה הספקנו ומה לא הספקנו ואיך היה. גיבשנו בינינו מה אנחנו רוצים להספיק עוד ופרשנו לשנת לילה מותשים אך מאוד מרוצים ממה שהספקנו ובמחירים שקנינו.

היום השני – כלים סניטרים
הריטואל ממשיך. מתגלגלים לרכב לאחר ארוחת בוקר (צהרים) וממשיכים לכלים הסניטרים. ההיגיון בתכנון הרכישה הוא שיום "נשען" על הספק הרכישות ביום שקדם לו ולכן אי אפשר לבחור ברז לפני שבחרנו כיור.


ביום זה התמקדנו בהשלמות של מוצרים מהיום הקודם והמשכנו לכיוון מטבחים וארונות קיר.  כעת דווקא כאן זה עסק די פשוט מפני שעובדים לפי תוכניות מדויקות שהבאנו מישראל ואז נותר לנו להתמסר לתהליך העיצוב, בחירת הצבע והחומר.

הדומה והשונה בין הזמנת מטבח בישראל לסין
בשונה מישראל כאן מקובל שמעצבת מטבחים מתכננת את כל המטבח בשלמותו, בסין, מעצב אחד  מתכנן את מטבח החלומות, איש טכני מעלה את המידע המשורטט למחשב, איש הזמנות (שלישי בהיררכיה) מזמין את המטבח והרביעי גובה מאיתנו את התשלום. אם רוצים לערוך שינויים - עושים אותם במקום. חשוב לציין שכמיטב המסורת המודרנית, לפני הזמנת המטבח רואים הדמיות שלו בתלת מימד, בוחרים את הגוונים ואת סוג החיפויים, מסיימים בחירת כלים סניטרים, מסיימים את הזמנת המטבח וסוגרים בחירת דלתות פנים לבית. שאיפות להספק לא קטן ביום אחד...

מאחר והגענו מוכנים לאחר הרבה שיעורי בית, התוכניות של המטבח למעשה קיימות ונותר לנו לבחור את הדלתות לארונות, כיור ושיש.

כדי לא לבזבז זמן יקר, ניצלנו את הזמן של הכנת התוכניות בפורמט הסיני ומיהרנו לבחור דלתות פנים לבית. את היום השני והארוך מכל הימים סיימנו כמו ביום שקדם לו, רק יותר עייפים ויותר מרוצים מההספק.

היום השלישי – בחירת כל נושא התאורה לבית החדש
את יום שלישי פתחנו בנסיעה לעיר האורות שמתמחה כל כולה בתאורה חוץ ופנים. הכנתי את הזוג שינצלו את כל האנרגיה שיש להם מכיוון שגם הנסיעה לוקחת זמן וגם מפני שיש המון מה לראות, מבחר אינסופי של אהילים, מנורות, סוגי תאורה, בחירת תאורה לחדר השינה שלהם, לחדרי הילדים, לסלון, לגינה. בחירת התאורה מוציאה הרבה אמוציות מפני שכל אחד מושך לכיוון שמדבר אליו מבחינה עיצובית ולכן מחייב שיתוף פעולה בין בני הזוג.

למרות שהראיתי להם קטלוגים ומידע לפני הטסנו מישראל, אין מה להשוות זאת להרגשה של הגודל והעוצמה של המקום, אפשרויות הבחירה וכמויות המנורות וגופי תאורה שיש במקום.

אני משווה את זה לתחושה שפעם ישראלים הרגישו כשהגיעו לניו יורק וראו את התאומים וגורדי השחקים עוצרי הנשימה. כך מרגישים כשמגיעים לסין וכמה תמונות שאני לא מראה לפני, זה עדין עוצר נשימה.

לאחר 4 שעות של הליכה בהיכלי תאורה, ניסינו למצוא מקום לאכול אך... הסינים כמו הסינים. ממוקדי משימה. בעיר יש רק חנויות תאורה. הם יוצאים מתוך הנחה שתיירי הקניות לא באים לאכול, הם באים לקנות תאורה. אוכל ? זה כבר סיפור אחר, דבר שהותיר אותנו עם אוכל רחוב סיני (מסעדות פועלים עממיות) - המקבילה המקומית לפלאפל שלנו וכמה חנויות נוחות כמו 7-Eleven. ניסיון קודם הוכיח לי ששווה לקחת קצת צידה לדרך מהארץ. אמנם בכל מקום מקבלים בקבוקי מים אבל כדאי לקחת קצת קרקרים או קופסאות שימורים לשעת חירום.

לפני שחזרנו למלון בשעת ערב מאוחרת, הספקנו לעבור דרך ספק ריהוט גן  המיוצרים שם - קניה ישירות מהספק שמוכר למתחמים הגדולים והמפוארים.
הערב לא הספקנו אפילו לפוט מסאג'. נפלנו שדודים.

היום הרביעי – הדובדבן שבקצפת. רהיטים
אם לא מספיקים להזמין מטבח עד היום הרביעי, זה הזמן הקריטי לסיים הזמנתו. מאחר ואנחנו סיימנו הזמנת המטבח ביום השני, פנינו לחלק המהנה או בשמו המקומי : עיר הרהיטים שם בחרו בני  הזוג מההיצע הבלתי נדלה שכלל מיטות נוער, חדרי שינה לנוער, חדרי שינה הורים, סלונים, שולחנות פינת אוכל, כסאות למטבח, לפינת אוכל, כסאות לחדרים.

בשלב הזה הרשינו לעצמנו פוט מסאג' וארוחה קצרה בליווי הנהג, המתורגמנית הצמודה והנציג שלנו בסין שזמין לכל שאלה לגבי האיכות, התשלום, היבוא, הביטוחים והשילוח.

היום החמישי והשישי – השלמות
יום חמישי הוקדש להשלמות כמעט מכל הסוגים. עברנו על כתבי הכמויות, תוכנית העבודה, תוכנית הבית, מה הספקנו ומה טרם קנינו.

ביום השישי (והאחרון) עשינו כיף. בחרנו דקורציה לבית, טקסטיל, וילונות, אביזרים לבית, כלים למטבח, החלק המרגיע והמהנה של הנסיעה. מבחינתי זה השלב שבו אני סוגרת עבורם את נושא היבוא, הביטוחים, תאריכי שילוח ועוד.

מילה אישית לסיום,
סין שונה מישראל בכל המובנים. הצלחת נסיעה ליבוא אישי מסין תלויה באנשים ובכימיה עם המלווה. מי מצטרף לנסיעה ? האם זה רק הבעל או שני בני הזוג. מה האופי שלהם ? מה רמת החיבור ביניהם. מי דומיננטי ומי מוותר ? כמה הם מוכנים לבוא אחד כלפי השני בבחירות ובפשרות, שכן מדובר בבית אחד ובאינסוף אפשרויות.
כמה הם מוכנים למרוץ ?

הנסיעה עם בני הזוג היתה מאתגרת. כמעט כמו כל נסיעה, פרט לכך שהאישה צלמת ובעלת חוש אסתטי מאוד מפותח, ולכן היו עיכובים בלוח הזמנים לאורך הימים לא מפני שהם רבו אלא מפני שכל בחירה היתה מלווה בהמון שיקולים והתלבטויות וכל פריט היה חייב להיות מושלם ולהתאים לפריטים האחרים (ספות, שיחים, תמונות).
היתרון הוא שהיא לא התפשרה על שום פריט והיתה מאוד שמחה ומסופקת מבחירותיה/ם.

דילמות ועוד קצת חוויות
תפקידי בסיפור היה ללוות אותם פיזית, מקצועית ורגשית. להכין את כל הנושא הטכני, עיצובי וכמויות מהארץ, לארגן ולתאם בסין לאן ללכת ומתי. לתזמן את בני הזוג מתי לסיים עם המטבחים ולעבור לריהוט. לתזמן אותם מתי לעבור לשלב הבא מבלי להלחיץ אבל כן לעמוד בזמנים.

בנוסף צריך להראות להם את התמונה הגדולה כי ההתלהבות מהמבחר פשוט בלתי נתפס.
לדוגמא: הם התלבטו לגבי חיפוי קיר מסוים. בשונה מחולצה בצבע מסוים שניתן להחליף, חיפוי לכל הבית צריך להתאים לצרכיהם לטווח ארוך. הפתרון היה להציע להם שנאכל ונחשוב וכשנחזור נחליט כך שיחליטו ממקום נכון ושלא ירגישו שהתפשרו.

בתחום התאורה או הריהוט מתלהבים מפריט בודד אך לא חושבים איפה הוא ישתלב בבית ותפקידי להציף בפניהם את הנושא ולחשוב אתם ביחד האם הפריט בכלל מתאים לסגנון והקו העיצובי שבחרו.

לא מזיק לדעת
* בכל המקומות חוץ מבתי מלון יש שירותי "בול פגיעה". בשל בעיית סטריליזציה וחשש מהדבקות במחלות, כל השירותים הם אסלה שטוחה שעומדים עליה עם הרגליים כמו בצה"ל בזמנו.

* הרבה מהם הולכים עם מסיכת מנתחים ואפילו בחנויות המתמחות בעיצוב וייצור מטבחים משווקים  יחידה נפרדת למדיחי כלים וחושבים שזה מדיח אך הוא לא (!) זהו למעשה סטריליזטור... מפני שהסינים מחטאים הכל. זה לא עבורכם.

טיפ אחד חשוב
הדבר הכי חשוב הוא לצאת לדרך מאורגנים הן מבחינת הכנת כתבי כמויות, הן מבחינת קונספט עיצובי והן מבחינת הרצונות המשותפים שלכם לגבי הבית העתידי. זו הדרך להצליח בנסיעה ולחסוך עשרות אחוזים בסעיף ההוצאה על בניית הבית שלכם.

על הכותבת:
דבורה בן נון הנה מעצבת פנים המלווה מקצועית ישראלים בנסיעות יבוא אישי מסין.
http://www.time4design.co.il/  050-5737378

כל הזכויות שמורות לדבורה בן נון - אין להעתיק, להשתמש, לצלם, לפרסם או לעשות כל שימוש בתכנים הכתובים בבלוג זה ללא אישור מדבורה בן נון.

תגובה 1:

  1. מאמר מצוין - מספק למי שרוצה לבצע רכישה בסין או יבוא מסין מידע רב ופרקטי.
    שאפו!
    יואב מסינדרלה http://cinderella.co.il

    השבמחק