יום שלישי, 3 באפריל 2012

יבוא אישי מסין לבית - תשובות לשאלות חלק א'


סין היא ללא ספק המפעל הגדול בעולם.
בכל רגע נתון, מיוצרים בסין מוצרים מכל הסוגים, הנמכרים במחירים מוזלים לשאר העולם.


לאחרונה, נחשפה סין לישראלים גם כאימפריה המייצרת את כל הדרוש לבית חדש או בית העובר שיפוץ מאסיבי.

כמי שמלווה באופן מקצועי ישראלים בתהליך של יבוא אישי מסין - בחרתי לשתף אתכם בחלק ממגוון השאלות המופנות אלי, בתקווה שהתשובות יחדדו נקודות לא ברורות וישפכו אור על הנושא כדי להקל עליכם להתקדם. אם יש לכם שאלות נוספות שלא מופיעות כאן, צרו עימי קשר באמצעות הפרטים המופיעים בסוף הדף ואענה ברצון.

האם זה נכון שניתן לחסוך עשרות אחוזים ממחיר גמר הבית ?
התשובה היא כן אך תלויה בשני תנאים הכרחיים גובה סכום סל הרכישה ורמת האיכות של מוצרי הגמר ותכולת הבית שרוכשים  ותכנון נכון של מגוון המוצרים לרכישה  כולל כל העלויות הישירות והעקיפות ניתן להשאיר בכיס בין 40 ל- 50 אחוז מאותו סל בארץ מותנה באותה רמת איכות. הרכישה הישירה והמגוון העצום בכל התחומים : ריצוף, חיפוי, כלים סניטריים ,ברזים, , תאורה, מטבחים, ריהוט פנים וגן ועד רמת הטקסטיל ופריטים משלימים כמו הסכו"ם למטבח; מוזילים באופן דרסטי את המחירים.

מה לגבי איכות החומרים המיובאים מסין וטיבם ?
נושא התקינה אינן מיתוס וחשוב להדגיש כי המפעלים מהם רוכשים מכל העולם אריחי רצפה, כלים סניטריים, חיפויים, מנורות וכדומה, מחזיקים בתקנים אירופאים ואמריקנים. במפעלים יש מערכות איכות פנימיות והם מראים תעודות תקן ISO והסמכות נוספות בינלאומיות  כך שסין מייצרת מוצרים על פי תו תקן. כדי שתהיו רגועים, חברות המלוות לקוחות לסין, מדגישות בפני הקונים מתי תו תקן חשוב ומפנות את תשומת לבם לנושא זה.

מה הכי חשוב לדעת לפני שנוסעים לבצע יבוא אישי מסין לבית חדש ?
תכנון והכנה מקצועיים מראש. במרבית המקרים המשפצים או הבונים הפרטיים, מגלים התמצאות רבה במחירים, סוגי חומרים ומה נכון לבתים שונים. יחד עם זאת, הרוב המכריע (שאינם מתחום הבניה), עסוקים בעבודתם ואינם מודעים למורכבויות השונות.
הדבר החשוב ביותר בנסיעה לסין הוא תכנון על ידי איש מקצוע שבוחן את תוכניות הבית או הדירה, מתאים איתכם את הקונספט העיצובי, הצבעים, כתבי כמויות, עורך תכנון של לוחות הזמנים וכל זאת בהתאם לסגנון העיצוב של בני הזוג. אם יש נושא אחד שאסור להתפשר עליו הוא התכנון המקדים, שכן פגשתי הרבה זוגות שהגיעו לסין ושם התחילו ההתלבטויות לא היה עם מי לחלוק וכך פספסו זמן יקר וכמובן לא הספיקו לרכוש את מה שתכננו כי כבר היה כרטיס חזרה.


איך בוחרים חברה לליווי תהליך של יבוא אישי מסין ?
בישראל ישנם מספר חברות המייבאות מוצרים מסין. בשל מורכבות היבוא והבנה מעמיקה  הנדרשת בתחום הבנייה ועיצוב פנים הבית בפרט; יש לבחור גורם מלווה מקצועי הבקיא בהכנת התהליך,הגדרת המוצרים ומסוגל לגבות אתכם ולהנחות את הספקים הסיניים כאינסטנציה מקצועית .
הספקים הסינים יודעים להעריך מי עומד מולם האם זה גורם מתווך ,מתורגמן או אדם שיודע לשאול,להגיש תוכניות ולבקר ולפקח עליהם.  הערה: לא כל יבואן מסין בעל ניסיון עונה על דרישה זו. ישנם יבואנים מנוסים שמתמחים בהעברת סקיצות לבגדים או תכשיטים ואין להם רקע בעיצוב פנים.
התמהיל הנכון ביותר היא חברה המייבאת מסין, בעלת ידע מקצועי בתכנון ועיצוב פנים וניסיון מעשי בליווי מקצועי מסחרי ולוגיסטי .

מה היתרון של גורם מקצועי מומחה מתחום העיצוב והבנייה  בליווי של יבוא אישי מסין ?
א. ההבנה מה נדרש עבורכם,ההכנה  המקדימה של התוכניות תוכנית פרקטית ולא רק יפה בפרוספקטים, הגדרת המפרטים הטכניים, מפרטי הכמויות ותכנון לוחות הזמנים.

ב. היכולת לבצע את ההזמנה  במדויק לפי הצרכים והתקציב,להגדיר רמת איכות גבוהה ולתאם עבורכם  את האספקות ,ביצוע מקצועי של בקרת איכות , תיאום השילוח וההובלה עד פתח הבית.

ג. חיסכון בזמן יקר.  ליווי גורם מתחום עיצוב פנים הבקיא בתהליכי רכש של מוצרי הגמר והריהוט חוסך לך זמן יקר על ידי מיקוד במפעלים המייצרים לפי סגנונכם העיצובי וגם עוזר ומכוון כך שהבית השלם יהיה לפי טעמכם.

ד. פיקוח ובקרת איכות. מעצב פנים דואג לפקח בתהליך בקרת איכות על המוצרים, לוודא שכל מה שהזמנתם סופק לפי ההזמנה ונשלח, שכל החומרים מסופקים לפי כתבי הכמויות ושהמשלוחים לישראל יבוצעו לפי לוח הזמנים של התקדמות הבית.

ה. עמידה בתקציב. ליווי מקצועי של מעצב הפנים מאפשר לכם לשלב בין מוצרים יקרים יותר ופחות בהתאם לתקציב שהגדרתם מראש.


מאת :
מעצבת הפנים דבורה בן נון
- ליווי אדריכלי של רכש מוצרי גמר ותכולת בית.
מספקת באמצעות משרדה בישראל ובסין פתרון כולל ליבוא אישי מסין לפנים הבית. משלב הכנת הנסיעה והתכנון המקדים, ליווי במהלך הרכישות והבחירות בסין ועד הגעת כל המוצרים ארצה והגשמת החלום.
לכתבה של דבורה בן נון בפורטל בית ונוי בנושא יבוא אישי מסין



נייד 050-5737378  | 1-700-508-058 | dvora.china@gmail.com | אתר http://www.time4design.co.il

לכתבה של דבורה בן נון בנושא איך עושים יבוא אישי של מוצרי גמר מסין ב"בית ונוי" פורטל עיצוב ואדריכלות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה